Δευτέρα, 11 Απριλίου 2011

ΠΟΙΟΣ ΝΟΣΤΑΛΓΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ 4.000

Ειχα την τυχη να τη δω στο θεατρο.Και βεβαια δεν ηταν θεατρικη η Λιζ Τειλορ.Το 1981 εντελως τυχαια,την τελευταια στιγμη,καποιος καλος ανθρωπος αρρωστησε και βρηκα εισιτηριο.Το εργο,οτι πιο παρωχημενο.Οι <<μικρες αλεπουδες>> της Λιλιαν Χελμαν.Στο Μπροντγουε'ι' πρεμιερα,με ολες τις θεατρικες οχιες στην πλατεια,που οπως ψιθυριζαν,δεν ειχαν παει για τη Λιζ (ακομη ηταν εκθαμβωτικη) αλλα για την εξαισια ηθοποιο Μοριν Στειμπλετον,που συμπρωταγωνιστουσε μαζι με τον Τομ Ολντριτζ(το συζυγο της αειμνηστης Θεωνης Βαχλιωτη Ολντριτζ).Παρ' ολα αυτα οταν ξεμυτισε στη σκηνη,βουιξε το θεατρο κι ας εκανε στη συνεχεια ολα τα κινηματογραφικα της τερτιπια.Επαιζε κατα μετωπο στην πλατεια(οπως και η Αλικη), ηταν ομως η Ελιζαμπεθ Τειλορ,η Μαρθα της<<βιρτζινια Γουλφ>>,η <<Κλεοπατρα>>, ο μυθος του Χολιγουντ αυτοπροσωπως.Το κοινο χαχανιζε οταν πετουσαν καποια πικρη εξυπναδα του κειμενου και την ανταμειβε με δυνατα χειροκροτηματα.Και η Λιζ των οκτων συζυγων το απολαμβανε,γιατι ηξερε πολυ καλα τη δυναμη της.Τριαντα χρονια μετα αναληφθηκε στους Χολιγουντιανους ουρανους για να συναντησει τον Μαικ Τοντ,τον Εντι Φισερ,τον Ριτσαρντ Μπαρντον κι αλλους μακρινους συγγενεις αγαπημενους,οπως ο Μοντγκομερι Κλιφτ,ο Ροκ Χατσον, και ο Μαικλ Τζακσον.Για την ιστορια αναφερω πως οι <<Μικρες αλεπουδες>> της Χελμαν τελευταια φορα(αν δεν κανω λαθος) παιχτηκαν απο την Κατερινα και την Ελλη Λαμπετη σε απολυτο καθεστως μισους μεταξυ τους.Το ειδα κι αυτο στο θεατρο <<Διανα>>.Φευγουν οι ανθρωποι μαζι με το χρονο,μενει η γευση ενος μετρια παρηγορητικου ενεστωτα κι αυτο ειναι ολο κι ολο.Εφυγε απο τη ζωη ο ωραιος ηθοποιος Χρηστος Τσαγκας,εφυγε και η συμπαθεστατη<<ανταρτισσα>>, ως το τελος,Μαρια Μπεικου συμφοιτητρια του Ταρκοφσκι,σε μια μαλλον ζορικη σοβιετικη νεοτητα...Η ζωη ομως συνεχιζεται.Στο μεταξυ,συνεχιζεται το σπορ του γιαουρτωματος σε προσωπα κυρους  και δημοσιας αιγλης,αν και οι στυλοβατες του<<κρατους δικαιου>> αρθρογραφουν κατακεραυνωνοντας τον οχλο που απομενει τη δικη του δικαιοσυνη.Οπως θα  θυμαστε οι παλαιοτεροι,ο σεξι νομος 4.000 καταδικαζε<<τεντιμποηδες>> στις αρχες του '60 εμπνεοντας μαλιστα τον αλησμονητο Γιαννη Δαλιανιδη να γυρισει εκεινη τη φοβερη κοινωνικη ταινια που ταραξε τις χριστιανικοπειθαρχημενες συνειδησεις της εποχης<<Νομος 4.000>>.Επειδη ομως η ιστορια επαναλαμβανεται ακομη και με την αποβλακωση της τεχνολογιας,το γιαουρτι και το φτηνο ζαρζαβατικο συνεχιζουν να ζητουν πρωταθλητες,γιατι ετσι ειναι η ζωη.Κι οπως λεει κι ο ποιητης: << Το ειπε και ο Κρισναμουρτι μην ξεχνατε το γιαουρτι,πληρες η ανευ λιπαρων τον κακο τους τον καιρον>>.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου