Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

Η ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΩΡΙΜΑΝΣΗ

Ο σεξουαλικος ρολος καθε ανθρωπου οριζεται βασει της σεξουαλικης του ταυτοτητας,η οποια πρωτιστως εχει να κανει με το φυλο,ανδρικο η γυναικειο.Σε ενα δευτερο βαθμο,εξαρταται απο τη σεξουαλικη του λειτουργια,αλλα και απο την ικανοποιηση που μπορει να παρει απο την σεξουαλικη δραστηριοτητα.Και σε καθε περιπτωση ,καθοριστικο ρολο στη διαμορφωση του παιζει η ψυχικη και βιολογικη ωριμανση καθε ανθρωπου,ενω επιπλεον σημαντικοι παραγοντες ειναι ο οικογενειακος και κοινωνικος περιγυρος,η προσωπικοτητα του,το πολιτισμικο του αποβαθρο και η επαγγελματικη του ταυτοτητα.Συνθετοντας λοιπον ολα αυτα τα στοιχεια ειναι σημαντικο να δουμε κατα ποσο ο σεξουαλικος ρολος ενος ανδρα και μιας γυναικας αναπτυσσονται και διαφοροποιουνται,αλλα και πως αυτη η διαφοροποιηση επηρεαζει τη σχεση μεταξυ των δυο φιλων.Ο σεξουαλικος ρολος του ανδρα αρχιζει να διαμορφωνεται απο μικρη ηλικια παραλληλα με την ψυχοβιολογικη του αναπτυξη.Το αγορι οταν ειναι μικρο βιωνει την αισθηση της αρρενοποτητας του βιολογικα το φυλο του οριζεται απο τη στιγμη της συλληψης,ενω ψυχοκοινωνικα απο τα προτυπα που  προβαλλονται μεσα στην οικογενεια,στην κοινωνια,αλλα και απο εκεινα που προβαλλονται μεσα στο πλαισιο της κουλτουρας του.Μεγαλωνοντας διαμορφωνει τον σεξουαλικο του ρολο,δεχομενος επιρροες απο το περιβαλλον του, καλιεργωντας προσδοκιες στους  γυρω του,αλλα κυριως στον ιδιο του τον εαυτο.Κατι συμβαινει να μεγαλωνει μεσα σε μια κοινωνια η οποια ενισχυει σημαντικα την προβολη των στοιχειων εκεινων που τον οριζουν ως <<σκληρο>>,με λιγοτερες ευαισθησιες <<κυνηγο>> του αντιθετου φυλου προσανατολισμενο κυριως στην ικανοποιηση της σεξουαλικης του επιθυμιας σε σαρκικο και λιγοτερο σε ψυχικο και συναισθηματικο επιπεδο.Στην ουσια λοιπον ανδρας καλειται απο πολυ μικρη ηλικια να ανταποκριθει στις προσδοκιες που εχουν ηδη οριστει γι αυτον απο την κοινωνια.Πρεπει να ειναι διεκδικητικος,παντα ετοιμος για σεξ,με πολλες και πλουσιες σεξουαλικες εμπειριες,εκεινος που θα μυησει στον ερωτα την σεξουαλικη του συντροφο.Ετσι οι προσδοκιες του περιβαλλοντας του γινονται και προσδοκιες δικες του και πολλες φορες φοβαται να διαφοροποιηθει αποκλινοντας απο τα στερεοτυπα καθως του δημιουργειται η εντυπωση πως αν κατι τετοιο συμβει τοτε θα φανει ανεπαρκης απεναντι στο σεξουαλικο του ρολο.Πολλοι ανδρες αλλωστε,αισθανονται οτι αν δεν εχουν ολα τα παραπανω,τοτε ο ιδιος ο ανδρισμος τους τιθεται υπο αμφισβητηση.Κι επιπλεον δεν ειναι λιγες οι φορες επισης που ενα σεξουαλικο προβλημα οπως η στυτικη δεισλειτουργια η' η προωρη εκσπερματιση,μπορει να τους καθηλωσει και να τους απομονωσει καθως δυσκολευονται να συγχωρησουν στον εαυτο τους το γεγονος οτι δεν μπορουν να αποδειξουν οτι ειναι ανδρες.Η αληθεια ειναι βεβαια οτι καμια αποδειξη δεν χρειαζεται γιατι απλουστατα ο σεξουαλικος ρολος  ενος ανδρα  δεν ακυρωνεται λογω ενος προβληματος στη σεξουαλικη του λειτουργια.Αντιθετα ο φοβος για την αποκλιση απο τα στερεοτυπα που προβαλλει η κοινωνια φαινεται οτι ειναι τελικα μια απο τις κυριοτερες αιτιες που περιοριζουν την ουσιαστικη του σεξουαλικη εκφραση.
                                                      Αργυρης Θεοδωροπουλος,
                                                  ψυχολογος σεξουαλικης υγειας.

ΔΙΧΑΣΜΕΝΗ Η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΙΒΥΗ

Ποτε αλλοτε μια διεθνης στρατιωτικη επεμβαση δεν ειχε διχασει τοσο την δυση,οπως αυτη στη Λιβυη,κατι που ειναι απολυτα λογικο,καθωςη κοινη γνωμη ειναι τουλαχιστον δυσπιστη μετα τους πολεμους στο Ιρακ και το Αφγανισταν.Αυτο εξηγει την περιορισμενη υποστηριξη των επιχειρησεων,παρολο που βρισκονται ακομη στην αρχη.Ακομη και πολλοι απο εκεινους που υποστηριξαν τη στρατιωτικη δραση για να σταματησουν οι ωμοτητες της δεκαετιας του '90 εχουν γινει σημερα επιφυλακτικοι,αν οχι κυνικοι και αυτο επιβεβαιωνει οτι το Ιρακ δηλητηριασε την εννοια της <<φιλελευθερης επεμβασης>> ισως για μια γενια.Το προβλημα για τους ανθρωπους αυτους δεν ειναι η αρχη στην οποια στηριζεται αυτο το ιδανικο: οτι δηλαδη σε ενα αλληλοεξαρτωμενο κοσμο εχουμε την <<ευθυνη να προστατευουμε>> ο ενας τον αλλο. Το προβλημα ειναι ο τροπος  με τον οποιο αυτη η αρχη εχει εφαρμοστει και εξακολουθει να εφαρμοζεται.Στην περιπτωση της  Λιβυης τα πραγματα ειναι σαφη.Ενας δικτακτορας ανακοινωνει οτι σκοπευει να σφαξει τον λαο του,<<χωρις ελεος,χωρις οικτο>>.Αν οι χωρες που μπορουν να σταματησουν αυτη την προαναγγελθεισα σφαγη στεκοταν στην ακρη,θα ηταν ηθικα υπευθυνες.Υπαρχουν και αλλες αντιφασεις.Την ωρα που η Βρετανια επεμβαινει για να προστατευσει τους εξεγερμενους στη Λιβυη,στηριζει και οπλιζει τα καθεστωτα του Μπαχρειν και της Σαουδικης Αραβιας για να συντριψουν τους δικους τους εξεγερμενους.Ο πολεμος δεν ειναι μια θεωρητικη ασκηση που γινεται σε ενα δωματιο.Τα πραγματα πανε συχνα ασχημα,πεθαινουν αμαχοι.Ακομα και αν ο Ομπαμα και ο Καμερον εχουν ευγενεις προθεσεις,αρκουν μερικα λαθη για να χασει αυτη η επεμβαση τη νομιμοποιηση της.

ΣΤΗ ΣΕΝΤΡΑ ΟΙ ''ΣΚΑΦΑΤΟΙ''

Στα διχτυα του νομου πιανονται 500<<σκαφατοι>>,απο το συνολο  των περιπου 3.000 οι οποιοι δηλωνουν το σκαφος τους ως επαγγελματικο και το χρησιμοποιουν για ιδιωτικη χρηση,χωρις να εχουν αποδωσει ουτε ενα ευρω ΦΠΑ.Ασφαλεις πληροφοριες της real money αναφερουν οτι η σχετικη νομοθετικη ρυθμιση ειναι ετοιμη ,να ενταχθει στο επικειμενο φορολογικο νομοσχεδιο και θα δινει τη δυνατοτητα<<περαιωσης>> για τις χρονιες ανεκπληρωτες φορολογικες τους υποχρεωσεις, σε οτι αφορα την καταβολη φορου προστιθεμενης αξιας.Οι ιδιες πηγες αναφερουν οτι εχει δοθει εντολη απο την ηγεσια του υπουργειου Οικονομικων να δωθουν στη δημοσιοτητα ορισμενα ονοματα ιδοκτητων απο τη λιστα των 500 που χρησιμοποιουν το σκαφος του για δηθεν επαγγελματικη χρηση,ως μοχλος πιεσης και εκβιασμου,ουτως ωστε να ενταχθουν ολοι στη ρυθμιση.Τα βασικα σημεια της ρυθμισης εχουν ηδη συνταχθει και συμφωνα με πληροφοριες το μονο που απομενει ειναι να ορισθει η χρονικη περιοδος με συγκεκριμενες ημερομηνιες,που θα δοθει στους φοροφυγαδες<<σκαφατους>> για να δηλωσουν το σκαφος τους ως ιδιωτικο και να πληρωσουν τον αντιστοιχο φορο.Οσοι κανουν χρηση της επικειμενης νομοθετικης ρυθμισης θα πληρωσουν ΦΠΑ  με τροπο αντιστοιχο της περαιωσης,απολαμβανωντας το προνομιο να μην ελεγχθουν για τα ετη κτησης του σκαφους.

ΡΩΣΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ

Μεγαλος επιχειρηματικος ομιλος απο τη Ρωσια βρισκεται πολυ κοντα στο να αγορασει ξενοδοχειακη μοναδα στην Κερκυρα,ειναι επενδυτες που ενδιαφερονται τοσο για μια δευτερη κατοικια οσο και για την αποκτηση τουριστικων καταλυματων,ακομα και ξενοδοχειων.Ηδη πολυ κοντα στην επιτευξη συμφωνιας για την αγορα ξενοδοχειακων μοναδων στο Ιονιο.Το ρωσικο ενδιαφερον ειναι παραπανω απο θερμο,αφου σε ημεριδα με θεμα<<Νεες ευκαιριες στην ελληνικη αγορα ακινητων για τους ρωσους επενδυτες>>,που πραγματοποιηθηκε πριν απο λιγες ημερες με πρωτοβουλια του Ελληνορωσικου Εμπορικου Επιμελητηριου,αναφερθηκε οτι το 7% των τουριστων απο τη Ρωσια που επισκεπτονται τη χωρα μας ενδιαφερεται για την αποκτηση παραθεριστικης κατοικιας.Εαν υπολογιστει με βαση τους 443.000 Ρωσους τουριστες που επισκεφθηκαν την Ελλαδα το εννεαμηνο του 2010,θα μπορουσαν το διαστημα αυτο να εχουν αποκτηθει 31.000 παραθεριστικες κατοικιες με ρωσικα κεφαλαια.Δυστυχως,δεν εχουμε αξιοποιησει ουτε το 5% της αγοραστικης του δυνατοτητας,επισημαινει χαρακτηριστικα εκπροσωπος των κτηματομεσιτων,τονιζοντας πως δεν πρεπει να υποτιμαμε το γεγονος οτι υπαρχουν πολλες ανταγωνιστικες χωρες που προσφερουν θαλασσα και ηλιο οπως η Ισπανια,η Ιταλικη Ριβιερα, και η Βουλγαρια ενω τελευταια προστιθεται και η Κροατια στον ανταγωνισμο.Καθημερινα 5.000 ρωσοφωνοι χρηστες του ιντερνετ επισκεπτονται τον διαδικτυακο κομβο greek.ru.Προκειται για το μοναδικο εξειδικευμενο ηλεκτρονικο ΜΜΕ  στη ρωσικη γλωσσα,αφιερωμενο στην Ελλαδα,με αναφορα στα ακινητα,τον τουρισμο ,την ιστορια,τον πολιτισμο,την ορθοδοξια,και τη γλωσσα.

H ΚΛΙΜΑΞ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ

Στις 30 Μαρτιου η εκκλησια μας γιορτασε τη μνημη του Οσιου Ιωαννου του Σινα'ι'του.Ειναι ο Αββας Ιωαννης της Κλιμακος,ο οποιος εγραψε ενα ασκητικο λογο,επονομαζομενο<<πλακες ασκητικαι>>.Ο λογος αυτος ειναι διαιρεμενος σε τριαντα κεφαλαια,τα οποια σαν βαθμιδες κλιμακος ανεβαζουν οσους τα ακολουθουν απο τα χαμηλοτερα στα ψηλοτερα και γι αυτο ονομαστηκε το βιβλιο ΚΛΙΜΑΞ.Καθε<<σκαλοπατι>> της κλιμακος αναφερεται σε μια αρετη.Το πρωτο σκαλοπατι υποδεικνυει την <<αποταγη>> των γηινων(αποχωρισμο απο τον κοσμο και προσχωρηση στη μοναχικη ζωη),το δε τελευταιο φτανει στην αγαπη του θεου και ειναι ο συνδεσμος της αγιας τριαδας των αρετων,της αγαπης της ελπιδας και της πιστης.Αν το εργο γραφτηκε για τους ασκητες,που επιθυμουσαν να φτασουν στο θεο και να<<ζησουν>> μαζι του ασκωντας σκληρα το σωμα και το νου,υποσκελιζοντας τα παθη και αρνουμενοι οτιδηποτε εγκοσμιο,ωστοσο αποτελει και πνευματικο οδηγο για τους απλους ανθρωπους τους λα'ι'κους που ζουν μεσα στον κοσμο και τους βοηθα να ειναι εναρετοι και να μην αποκλεινουν απο το δρομο που ανοιξε η αγαπη του Χριστου.Τους λογους σκαλοπατια περι μετανοιας,μνησικακιας,ψευδους φυλαργυριας,υπερηφανειας,βλασφημιας,περι πραοτητας και και απλοτητας.Ειναι βεβαια εξαιρετικα δυσκολη η <<αναβαση>> και χρειαζεται μεγαλη υπομονη και πιστη απο εκεινον,που θα επιθυμουσε να την πραγματοποιησει.Το βιβλιο υποδεικνυει τον αριστο δρομο και διαβαζοντας το καποιος διαπιστωνει πως αν το εχει ως οδηγο,μπορει να πορευεται με ασφαλεια και να διασωζεται απο ολεθρια προσκομματα.Εξαλλου ολα τα προαναφερθεντα<<σκαλοπατια>> αποτελουν αιτηματα της σημερινης εποχης,που χαρακτηριζεται απο ανηθικοτητα και μισος.Γι αυτο και η προσπαθεια για μια τετοια<<ουρανοδρομιο αναβαση>> θα αποτελουσε την απαντηση του ηθους,της τιμης και της αγαπης.