Κυριακή, 1 Μαΐου 2011

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΙ ΦΘΗΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

ΜΠΕΡΚΛΕ'Ι', Καλιφορνια-Επενδυτες επιχειρηματικου κεφαλαιου στη Σιλικον Βαλε'ι' εχουν θεσει ως στοχο την επανεφευρεση του κινητηρα εσωτερικης καυσεως. Η μεγαλη υποσχεση: σημαντικη εξοικονομιση καυσιμων καθως και μειωση των εκπομπων αεριων του θερμοκηπιου με χαμηλοτερο κοστος. <<Παρολο που η μεγαλη φασαρια γινεται για τα ηλεκτρικα αυτοκινητα,η μεριδα του κοσμου που θα υιοθετησει τελικα αυτη την τεχνολογια δεν αφορα την πλειονοτητα της αγορας>>, αναφερει ο Μοντι Κλιβς,ο ιδρυτης της Pinnacle Engines. H Pinnacle ισχυριζεται οτι ο νεος της τυπος κινητηρας  εσωτερικης καυσης θα ειναι κατα 50% ενεργειακα αποδοτικοτερος απ' οτι τα συγχρονα εργοστασια παραγωγης ενεργειας. <<Η απηχηση>>,τονιζει που θα εχουμε τα επομενα 15-20 χρονια θα ειναι πολυ μεγαλυτερη απο την απηχηση που θα εχουν τα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Πολλες αυτοκινητοβιομηχανιες δεν αγοραζουν κινητηρες απο εξωτερικες πηγες,οπως συμβαινει στην αγορα των φορτηγων,εξηγει ο Ροχινι Τσακραβαρθι,εταιρος στην εταιρεια ςπιχειρηματικου κεφαλαιου ΝΕΑ, με εδρα το Μενλο Παρκ της Καλιφορνιας,η οποια εχει επενδυσει στην Pinnacle <<Η ζητηση στην Ασια ειναι τεραστια>>.Η νεοσυστατη εταιρεια Eco Motors απο την περιοχη του Ντιτροιτ, με την υποστηριξη της Khosla Ventures και του Μπιλ Γκειτς,υπεγραψε αναπτυξιακη συμφωνια με την εταιρεια κατασκευης φορτηγων και κινητηρων Navistar απο το Ιλινοις καθως και με μια Κινεζικη εταιρεια. Η νεοσυστατη εταιρεια Achates Power απο το Σαν Ντιεγκο βρισκεται σε συζητησεις με διαφορες αυτοκινητοβιομηχανιες,αναφερει ο διευθυνων συμβουλος της, Ντειβιντ Τζονσον,ο οποιος προσθετει οτι εχει συναντηθει και με πιθανους πελατες απο την Κινα και την Ινδια.Και οι τρεις εταιρειες αναπτυσσουν παραλαγες ενος κινητηρα με αντιθετα εμβολα,μιας τεχνολογιας που χρησιμοποιειται στην αεροναυπηγικη και στη ναυπηγικη αλλα ανεκαθεν θεωρειτο υπερβολικα δαπανηρη και ανεφαρμοστη για τα αυτοκινητα.Στους κινητηρες αντιθετων εμβολων δεν υπαρχει κυλινροκεφαλη,η οποια θα επαιζε το ρολο θαλαμου καυσης.Αντι αυτης υπαρχουν δυο αντιθετα εμβολα και ο χωρος που υπαρχει αναμεσα του λειτουργει ως θαλαμος καυσης οπου γινεται η ανφλεξη του καυσιμου.Η απουσια της κυλινδροκεφαλης επιτεπει στους κινητηρες αντιθετων εμβολων να ειναι ελαφρυτεροι και οικονομικοτεροι κατασκευαστικα.Μια εκδοση αυτου του κινητηρα για την αυτοκινητοβιομηχανια που θα προσεφερε εξοικονομηση καυσιμων θα μπορουσε να ειναι το Fiat 500 εως και 95 χλμ ανα λιτρο απο 53 που ειναι σημερα,οπως και αλλες εταιρειες θα μπορουσαν να κανουν αντιστοιχα το ιδιο.

ΣΤΟΠ ΣΤΗ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ ΜΕ ΦΥΤΙΚΕΣ ΣΤΕΡΟΛΕΣ

ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ:
Με τεσσερα γραμμαρια φυτικες στερολες την ημερα ασθενεις με μεταβολικο συνδρομο μειωσαν, σε διαστημα δυο μηνων,κατα περιπου 20% τα λιπιδια του αιματος τους (χοληστερολη και τριγλυκεριδια), χωρις μαλιστα να αλλαξουν τις ''δυτικου τυπου'' διατροφικες συνηθειες τους.Το αποτελεσμα απεδωσε νεα μελετη που εγινε απο το Γεωπονικο Πανεπιστημιο,σε συνεργασια με την 4η προπαιδευτικη κλινικη του νοσοκομειου <<Ευαγγελισμος>> και το καρδιολογικο τμημα της <<Ευρωκλινικης>>. Ο καθηγητης και επιστημονικος υπευθυνος της μελετης Αντωνης Ζαμπελας, διευθυντης της μοναδας διατροφης του ανθρωπου του Γεωπονικου Πανεπιστημιου της Αθηνας επισημαινει οτι τα απτελεσματα ειναι ιδιαιτερα ενθαρρυντικα,γιατι επιβεβαιωνουν την  ευεργετικη δραση των φυτικων στερολων στη μειωση των παραγοντων κινδυνου αναπτυξης στεφανιαιας νοσου,ακομη και αν η υπολοιπη διατροφη δεν ειναι ενδεδειγμενη.<<Ετσι τα ατομα που ειναι υπερχοληστερολαιμικα,αλλα και αυτα που πασχουν απο μεταβολικο συνδρομο μπορουν να ευεργετηθουν απο την προληψη φυτικων στερολων,ενω αν επιπλεον αλλαξει και η διατροφη τους με αυξηση των φρουτων και των λαχανικων,μειωση του ζωικου λιπους αυξηση του ελαιολαδου και των ψατιων και αυξηση των δημητριαων ολικης αλεσεως,μορει η μειωση της χοληστερολης στο αιμα να ξεπερασει ενδεχομενως το 20% τονιζει. Οπως εξηγει ο κ. Ζαμπελας για να παρει κανεις τα 2 γραμμαρια φυτικων στερολων που ειναι η καθημερινη συνιστωμενη δοση-προσληψη πανω απο 4 γραμμαρια δεν συνισταται-πρεπει να φαει 425 ντοματες,150 μηλα η 210 καροτα η απλα να καταναλωσει προ'ι'οντα εμπλουτισμενα με φυτικες στερολες!<< Οι φυτικες στερολες ειναι ουσιες που υπαρχουν στην φυση,βρισκονται σε τροφιμα οπως φρουτα και λαχανικα,ξηρους καρπους και φυτικα ελαια αλλα σε πολυ μικρες ποσοτητες>>. Παρ' οτι καταναλωνουμε φυτικες στερολες καθημερινα, η ποσοτητα που λαμβανουμε δεν ειναι αρκετη για τη μειωση της χοληστερινης.Ακομα και στο πλαισιο ενος χορτοφαγικου διαιτολογιου,η ημερησια προσληψη στερολων ειναι 3-4 φορες μικροτερη απο τη συνιστωμενη δοση των δυο γραμμαριων>>. Πως λειτουργουν οι φυτικες στερολες; Οι φυσικες αυτες ουσιες που βρισκονται σε φυτικης προελευσης προ'ι'οντα,μοιαζουν στη δομη τους,με τη χοληστερολη και οταν προσλαμβανονται ως μερος ενος  γευματος,μπορουν να μειωσουν την απορροφηση της χοληστερολης της τροφης και κατ' αυτον τον τροπο να συμβαλουν στη μειωση των επιπεδων χοληστερολης του αιματος.

ΣΧΕΔΙΟ ''ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ'' ΤΩΝ ΜΙΣΩΝ ΤΑΞΙ

ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΜΙΣΘΩΣΗ ΜΙΚΡΩΝ ΒΑΝ ΕΩΣ ΕΝΝΕΑ ΘΕΣΕΩΝ ΧΩΡΙΣ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ
Σχεδιο ρυθμισης του κλαδου των ταξι,με την καθιερωση και στη χωρα μας μικρων βαν εως εννεα θεσεων που θα λειτουργουν χωρις ταξιμετρο-με προσυμφωνημενο μισθωμα-ετοιμαζει το υπουργειο Μεταφορων.<<Δεν προκειται για απελευθερωση του κλαδου των ταξι,καθως ηδη στην Ελλαδα ο αριθμος των οχηματων ειναι πολυ μεγαλος,αλλα για ρυθμιση της λειτουργιας της αγορας με στοχο να αναβαθμιστουν οι παρεχομενες απο τα ταξι υπηρεσιες και να βελτιωθουν οι περιβαλλοντικες συνθηκες στην Αττικη>>,αναφερουν κυκλοι του υπουργειου Μεταφορων.Στο πλαισιο αυτο εξεταζεται να επιτραπει πλεον και στις εταιρειες ενοικιασης αυτοκινητων η μισθωση των οχηματων τους μαζι με οδηγο,κατι που σημερα απαγορευεται,ενω ισχυει ηδη εδω και πολλα χρονια σε ολες τις υπολοιπες χωρες της Ευρωπα'ι'κης Ενωσης.
ΧΩΡΙΣ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ
Βασει του σχεδιου του υπουργειου Μεταφορων,στην Ελλαδα θα συνεχισουν να κυκλοφορουν τα συμβατικα ταξι,στα οποια ομως θα προστεθουν και τα οχηματα που θα εκτελουν μεταφορες (κυριως σε τουριστικες περιοχες) χωρις ταξιμετρο,οπως ηδη γινεται στη Γαλλια και στη Βρετανια.Τα συγκεκριμενα οχηματα εξεταζεται να λειτουργουν με αδειες σημερινων ταξι που θα αποσυρθουν απο την αγορα.Στοχος του υπουργειου ειναι η σταδιακη μειωση του αριθμου των ταξι σε ολη τη χωρα που σημερα ανερχονται σε περιπου 30.000.Μονο στο Λεκανοπεδιο υπαρχουν περιπου 14.500 ταξι.Για τις αλλαγες στον κλαδο των ταξι,το υπουργειο μεταφορων εχει ηδη αρχισει διαλογο με τους αυτοκινητιστες,ενω εχει ολοκληρωθει και η συγκεντρωση στοιχειων για τα ισχυοντα σε αλλες ευρωπα'ι'κες χωρες.Εντος του Μα'ι'ου το υπουργειο αναμενεται να εχει καταληξει στις βασικες αρχες της ρυθμισης της λειτουργιας του κλαδου.