Κυριακή, 1 Μαΐου 2011

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΙ ΦΘΗΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

ΜΠΕΡΚΛΕ'Ι', Καλιφορνια-Επενδυτες επιχειρηματικου κεφαλαιου στη Σιλικον Βαλε'ι' εχουν θεσει ως στοχο την επανεφευρεση του κινητηρα εσωτερικης καυσεως. Η μεγαλη υποσχεση: σημαντικη εξοικονομιση καυσιμων καθως και μειωση των εκπομπων αεριων του θερμοκηπιου με χαμηλοτερο κοστος. <<Παρολο που η μεγαλη φασαρια γινεται για τα ηλεκτρικα αυτοκινητα,η μεριδα του κοσμου που θα υιοθετησει τελικα αυτη την τεχνολογια δεν αφορα την πλειονοτητα της αγορας>>, αναφερει ο Μοντι Κλιβς,ο ιδρυτης της Pinnacle Engines. H Pinnacle ισχυριζεται οτι ο νεος της τυπος κινητηρας  εσωτερικης καυσης θα ειναι κατα 50% ενεργειακα αποδοτικοτερος απ' οτι τα συγχρονα εργοστασια παραγωγης ενεργειας. <<Η απηχηση>>,τονιζει που θα εχουμε τα επομενα 15-20 χρονια θα ειναι πολυ μεγαλυτερη απο την απηχηση που θα εχουν τα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Πολλες αυτοκινητοβιομηχανιες δεν αγοραζουν κινητηρες απο εξωτερικες πηγες,οπως συμβαινει στην αγορα των φορτηγων,εξηγει ο Ροχινι Τσακραβαρθι,εταιρος στην εταιρεια ςπιχειρηματικου κεφαλαιου ΝΕΑ, με εδρα το Μενλο Παρκ της Καλιφορνιας,η οποια εχει επενδυσει στην Pinnacle <<Η ζητηση στην Ασια ειναι τεραστια>>.Η νεοσυστατη εταιρεια Eco Motors απο την περιοχη του Ντιτροιτ, με την υποστηριξη της Khosla Ventures και του Μπιλ Γκειτς,υπεγραψε αναπτυξιακη συμφωνια με την εταιρεια κατασκευης φορτηγων και κινητηρων Navistar απο το Ιλινοις καθως και με μια Κινεζικη εταιρεια. Η νεοσυστατη εταιρεια Achates Power απο το Σαν Ντιεγκο βρισκεται σε συζητησεις με διαφορες αυτοκινητοβιομηχανιες,αναφερει ο διευθυνων συμβουλος της, Ντειβιντ Τζονσον,ο οποιος προσθετει οτι εχει συναντηθει και με πιθανους πελατες απο την Κινα και την Ινδια.Και οι τρεις εταιρειες αναπτυσσουν παραλαγες ενος κινητηρα με αντιθετα εμβολα,μιας τεχνολογιας που χρησιμοποιειται στην αεροναυπηγικη και στη ναυπηγικη αλλα ανεκαθεν θεωρειτο υπερβολικα δαπανηρη και ανεφαρμοστη για τα αυτοκινητα.Στους κινητηρες αντιθετων εμβολων δεν υπαρχει κυλινροκεφαλη,η οποια θα επαιζε το ρολο θαλαμου καυσης.Αντι αυτης υπαρχουν δυο αντιθετα εμβολα και ο χωρος που υπαρχει αναμεσα του λειτουργει ως θαλαμος καυσης οπου γινεται η ανφλεξη του καυσιμου.Η απουσια της κυλινδροκεφαλης επιτεπει στους κινητηρες αντιθετων εμβολων να ειναι ελαφρυτεροι και οικονομικοτεροι κατασκευαστικα.Μια εκδοση αυτου του κινητηρα για την αυτοκινητοβιομηχανια που θα προσεφερε εξοικονομηση καυσιμων θα μπορουσε να ειναι το Fiat 500 εως και 95 χλμ ανα λιτρο απο 53 που ειναι σημερα,οπως και αλλες εταιρειες θα μπορουσαν να κανουν αντιστοιχα το ιδιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου